Fiat Punto má po ďalšej úprave len jednu výbavu, zato pohon LPG aj CNG

Auto na plyn - Fiat punto

Taliani zredukovali ponuku výbavových stupňov na jediný. Pod kapotou môžu pracovať osemventilové benzínové štvorvalce alebo malý turbodiesel.

Kedysi suverénne najobľúbenejší Fiat pomaly dožíva, ale stále vie zaujať. Aktuálne najmä cenou a stále pekným dizajnom. Pri pohľade na oblé krivky znie až neuveriteľne, že toto auto čoskoro oslávi dvanáste narodeniny.

Za ten čas stihlo absolvovať niekoľko omladzovacích kúr. V rámci nich sa dokonca menil aj jeho názov – z Grande Punta sa stalo Punto Evo a následne iba Punto. Nástupca je stále v nedohľadne, a tak Taliani priebežne vylepšujú to, čo majú.

Modelový rok 2018 priniesol modrý metalický odtieň karosérie Jeans, poslednú evolúciu multimediálneho a navigačného systému s päťpalcovým dotykovým displejom a zmeny v ponuke výbavy.

Fiat Punto aktuálne dostanete v jedinej výbavovej verzii Plus. Obsahuje dva airbagy, palubný počítač, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, manuálnu klimatizáciu, elektrické ovládanie predných okien, posilňovač riadenia s režimom City, delené zadné operadlo, 15-palcové oceľové disky alebo rádio s CD a MP3 prehrávačom.

Výbavu môžete rozšíriť priplatením si za jednotlivé prvky (napríklad bočné airbagy 250 eur, multimediálny systém 300 eur,…), alebo siahnuť po jednom zo štyroch zvýhodnených výbavových balíkov.

Cez Punto vedie cesta k dospelému motoru v malom aute za slušné peniaze. Dvojvalec už z ponuky vypadol a trojvalec zatiaľ Fiat v Európe nepredáva. K dispozícii sú osvedčené osemventilové štvorvalce konštrukčného radu FIRE. Jedna-dvojka dosahuje výkon 51 kW (69 k), jedna-štvorka 57 kW (77 k). V ponuke je ďalej turbodiesel 1,3 Multijet (70 kW/95 k). Všetky motory spolupracujú výhradne s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Vďaka Puntu sa dá dopracovať k alternatívnemu pohonu za solídne peniaze. Benzínový motor 1,4 8V výrobca ponúka aj vo verzii spaľujúcej kvapalný ropný plyn (LPG) alebo stlačený zemný plyn (CNG).

LPG variant má nezmenený výkon 57 kW (77 k) a výrobcom udávanú priemernú spotrebu plynu 7 l/100 km. V prípade verzie CNG sa treba zmieriť s trochu nižším výkonom 51 kW (69 k), ktorý vyváži atraktívna spotreba plynu 4,2 kg/100 km.

Doplňme, že priemerná cena kvapalného ropného plynu sa aktuálne pohybuje na úrovni 0,563 €/l, zatiaľ čo jeden kilogram zemného plynu na plničkách SPP stojí 1,080 €. 

Z niekdajšej dizajnovej ikony, ktorá udávala trendy v segmente malých áut, je dnes pekná k alternatíva k najlacnejším modelom na trhu. Fiatu slúži ku cti, že Punto vyrába na linkách kompletne zmodernizovaného závodu v Melfi na juhu Talianska. V rovnakej fabrike vzniká Fiat 500X i Jeep Renegade.

Na Punto sa vzťahuje záruka päť rokov alebo 100 000 najazdených kilometrov.

Zdroj: https://autozurnal.ta3.com/fiat-punto-ma-po-dalsej-uprave-len-jednu-vybavu-zato-pohon-lpg-aj-cng